Bohuslavice u Zlína - Zjednodušená verze stránek
Mateřská škola Bohuslavice u Zlína
-
Charakteristika MŠ
- Mateřská škola je součástí Základní školy a Mateřské školy Bohuslavice u Zlína, okres Zlín, příspěvkové organizace. Jedná se o jednotřídní mateřskou školu s kapacitou 28 dětí. Budova školy je nově zrekonstruována a je situována v klidné části uprostřed obce. Navštěvují ji děti nejen z této vesnice, ale i z blízkého okolí. Jižní stranu školy obklopuje prostorná oplocená a dostatečně vybavená zahrada, která je celoročně využívána. Kromě zahrady je pro děti k dispozici i veřejné sportoviště a dětské hřiště v blízkosti školy, ale také tělocvična umístěná ve vedlejší budově (budova bývalé ZŠ).
-
Provoz MŠ:
-
Naše paní učitelky:
- Božena Mikuličková a Bc. et Bc. Lucie Gottfried
-
Režim dne
- Režim ve třídě je stanovený s ohledem na psychohygienické podmínky. Je průžný a flexibilní, aby umožňoval organizace činností a aktivit v průběhu dne přizpůsobit aktuální situaci, potřebám a odpočinku u jednotlivých dětí, protože MŠ navštěvují i děti mladší tří let. Pevně je však zakotvena doba pobytu venku, čas oběda a odpoledního odpočinku. Učitělky se plně věnují dětem, dbají na to, aby poměr mezi spontánními a řízenými činnostmi byl vyvážený, děti nebyly přetěžovány a měly dostatek času na hru a volný pohyb. Umožňují dětem pracovat vlastním tempem a děti mají právo na odmítnutí činnosti.
- Školní vzdělávací program
- ŠVP pro předškolní vzdělávání v MŠ nese název "Objevujeme svět kolem nás" - jde o otevřený dokument umožňující respektování změn a další rozvoj školy.
- Ve ŠVP se škola snaží naplňovat vizi "Škola plná pohody - škola, kde se všichni budou cítit dobře", která by se měla dotýkat nejen dětí, zaměstnanců, rodinných příslušníků dětí, ale i dalších partnerů přicházejících do školy. Hlavní pedagogický záměr je orientován k dítěti a směřuje k tomu, aby děti získaly dobré základy do života pro další vzdělávání.
- Vzdělávání je ve ŠVP MŠ rozpracováno do 10 tematických celků - barevných kamínků, kdy jeden kamínek = jeden tematický celek = jeden měsíc v roce. Jednotlivé celky jsou rozpracovány do několika podtémat.
- Výchovně vzdělávací činnost se v mateřské škole uskutečňuje v průběhu celého dne nenásilnou a hravou formou ve všech činnostech. Jsou zařazovány aktivity pohybové, jazykové, matematické, logické, poznávací i zaměřené na jemnou a hrubou motoriku tak, aby došlo k podpoře komplexního rozvoje dětí.
- Pro usnadnění adaptace dětí na nové prostředí a přizpůsobení se změně, jakou je vstup do MŠ, využívají učitelky plyšové pohadkové kamarády (např. Krtečka, Rákosníčka, Včelí medvídky, Ferdu mravence atd.), kteří děti seznamují s MŠ, usnadňují jim pobyt v ní a provází je celým školním rokem.
- V průbehu roku je vzdělávání obohaceno o celou řadu zajímavých, pestrých a velice podnětných vzdělávacích akcí, projektů a výletů.
-
Pravidelně pořádané akce
- Logopedická diagnostika dětí
- Divadelní představení v MŠ
- Podzimní výstava
- Sběr starého papíru
- Výstava medvídků a dřevěných hraček dětí v MŠ
- Mikulášská nadílka pro děti
- Vánoce v MŠ (Ježíšek)
- Výtvarné soutěže
- Prima Vizus - preventivní vyšetření zraku dětí
- Zábavné dny v únoru
- Výroba a vynášení Morany
- Oslava Velikonoc
- Oslava MDD
- Výlet MŠ
- Pasování předškoláků
- Návštěva 1. třídy ZŠ
- Loučení se školkou s hledáním pokladu
FOTOGRAFIE MŠ:
-
-
-
-
Stravování v MŠ
- MŠ mimo jiné pečuje o zdravou výživu dětí, která výrazně ovlivňuje duševní a tělesnou pohodu. Dětem je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava dle předpisů.
- Je zachována vhodná skladba jídelníčků a dodržována zdravá technologie připravy pokrmů a nápojů. Děti mají ve třídě stále k dispozici dostatek tekutin a mezi pokrmy jsou dodržovány vhodné intervaly.
-
Zaměstnanci
- Velký důraz je kladen na odbornost a vzdělanost učitelek. Jsou plně kvalifokové a nadále motivovány a podporovány v dalším odborném vzdělávání. Systematickým vzděláváním prostřednictvím kurzů, seminářů a sebevzděláváním získávají vyšší úroveň profesních kompetencí. Kvalitu výchovně-vzdělávací práce pak také ovlivňuje laskavý a vstřícný přístup, a to nejen učitele, ale i ostatních zaměstnanců. Všichni zaměstnanci se svou prací podílí na vytvoření podnětného, laskavého, klidného a vzdělávacího prostředí obsahově bohatého tak, aby se v MŠ cítilo každé dítě bezpečně, radostně a spokojeně.